صنعت و خدمات

 
 
هر شاخه ميلگرد چند متر است
| نظرات (0)

طول ميلگرد يكي از مشخصه هاي مهم آن است كه در صنايع مختلف تاثيرگذار است. اين محصول مهم با توجه به كاربردها و نيازهاي خاص در ابعاد و اندازه هاي مختلف توليد مي شود. طول استاندارد كليه ميلگردها در كارخانه هاي توليدي معمولاً تا 12 متر تعيين و تنظيم مي شود. اين ابعاد استاندارد كه معمولاً براي ميلگردهاي مختلف استفاده مي شود، از نظر صنعتي بسيار حائز اهميت است. ضمناً طول ميلگرد تأثير بسزايي در قيمت آن دارد به عنوان مثال قيمت هر شاخه ميلگرد 12 بسته به طول آن متغير خواهد بود.

 

براي اطلاع از قيمت ميلگرد آناهيتا گيلان روي لينك كليك كنيد

https://assen.ir/factory/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%85%DB%8C%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%A2%D9%86%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%AA%D8%A7-%DA%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%D9%86

 

طول 12 متر در ساختمان سازي، صنايع متالورژي و ساير صنايع كاربرد فراواني دارد و براي استفاده در سازه هاي مختلف آماده مي شود. در واقع، پس از توليد كارخانه و فرآيند برش، ميلگردها به طول استاندارد 12 متر تقسيم مي شوند. در اين مرحله قطعات كوچكتر با طول كمتر از اين مقدار ايجاد مي شود. اگر طول اين قطعات كمتر از 2 متر باشد، عموماً ضايعات توليد محسوب شده و مجدداً در چرخه توليد ادغام مي شوند.

اما اگر طول اين قطعات بين 2 تا 11 متر باشد در بازار به آنها ميلگرد معمولي مي گويند. اين نوع ميلگردها در اندازه هاي كوچكتر از استاندارد امكان استفاده در كاربردهاي خاصي را مي دهند و عموماً قيمت متفاوتي نسبت به ميلگرد استاندارد دارند. به عنوان مثال در برخي موارد استفاده از ميلگرد معمولي با طول كمتر به دليل محدوديت فضا و يا استفاده در كارهاي خاص مقرون به صرفه تر و مناسبتر است.

قيمت ميلگرد نيشابور روي لينك كليك كنيد

https://assen.ir/factory/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%85%DB%8C%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%B4%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%B1


طول انواع ميلگرد
همانطور كه گفته شد طول ميلگرد معمولا در ابعاد استاندارد 12 متر عرضه مي شود. اما گاهي براي حمل و نقل آسان اين محصول را برش مي دهند و 6 متر طول مي كشند. طول هاي ذكر شده عمدتا براي ميلگردهاي آجدار و طول براي ميلگردهاي ساده كمي متفاوت است. در واقع ميلگردهاي ساده در اندازه هاي بزرگ به صورت شاخه اي و تا طول 6 متر موجود است. قيمت هر شاخه ميلگرد 14 و ابعاد ديگر نيز بسته به طول و كارخانه سازنده متفاوت است.

اين ابعاد مختلف براي استفاده در صنايع مختلف و انواع كاربردها آماده شده است. به عنوان مثال ميلگرد به طول 6 متر را مي توان براي نيازهاي خاص در كارگاه ها يا پروژه هاي كوچك استفاده كرد. در حالي كه از ميلگردهاي 12 متري براي ساختمان ها يا پروژه هاي بزرگتر استفاده مي شود.

ميلگرد 12 متري
طول ميلگرد به دلايل مختلفي به طور كلي 12 متر انتخاب مي شود. طول 12 متر براي ميلگرد مناسب جهت استفاده در صنايع مختلف از جمله ساختمان سازي، صنايع متالورژي، خودروسازي و ساير صنايع مي باشد. اين طول استاندارد اغلب باعث افزايش كارايي و كاهش ضايعات در فرآيند توليد مي شود. علاوه بر اين، ميلگردهاي 12 متري براي حمل و نقل، ذخيره سازي و استفاده در ساختمان هاي بزرگ مناسب تر هستند. اين ابعاد همچنين باعث كاهش هزينه ها و زمان تحويل مي شود. بهتر است در هنگام استعلام قيمت هر شاخه ميلگرد 16 و ساير ابعاد اين محصول به طول عرضه شده توسط كارخانه توجه شود.

استفاده از طول استاندارد فرآيند توليد و كنترل كيفيت را ساده مي كند و تضمين مي كند كه استانداردهاي كيفيت در توليدات مختلف حفظ مي شود. در واقع، مصرف زياد ميلگردهاي تقويت كننده در بخش ساخت و ساز منجر به تعيين طول استاندارد آن در 12 متر شده است. اين طول به طور كلي با نيازهاي ساخت و ساز و سازه هاي بزرگ سازگارتر است.

ميلگرد 6 متري
همانطور كه گفته شد در برخي موارد ميلگردهايي به طول 6 متر توليد و به بازار عرضه شده است كه عمدتاً در مورد ميلگردهاي تكي وجود دارد. در برخي موارد چه در كارگاه ها و چه در پروژه هاي كوچك ميلگرد به طول 6 متر مناسب و قابل استفاده تر است. البته لازم به ذكر است كه ميلگرد 12 متري پس از خريد قابل برش به ابعاد دلخواه مي باشد. در برخي موارد فضاي موجود براي نگهداري يا استفاده از ميلگرد محدود است به همين دليل پيشنهاد مي شود ميلگردهاي كوتاه تري انتخاب شود. به طور كلي انتخاب طول ميلگرد بستگي به نيازهاي خاص كاربران دارد



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : فرامرز نوري
تاریخ : ۹ فروردين ۱۴۰۳
زمان : ۰۳:۱۴:۲۷
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی